Polazak u školu je važan korak u životu svakog deteta, ali i trenutak koji pokreće mnoga pitanja kod roditelja. Jedno od najčešćih je – da li je moje dete spremno?
Spremnost za školu nije vezana isključivo za znanje i sposobnost da dete piše ili čita, već mnogo više govori o njegovoj emocionalnoj zrelosti, socijalnim veštinama i svakodnevnoj samostalnosti.
U nastavku, podelićemo nekoliko važnih pokazatelja koji mogu pomoći roditeljima da prepoznaju da li je njihovo dete spremno za školu.
🔹 Pokazivanje radoznalosti i interesovanja za učenje
Dete koje često postavlja pitanja, interesuje se kako stvari funkcionišu i uživa da nešto novo sazna, pokazuje prirodnu radoznalost.
Upravo ta urođena želja da istražuje i razume svet oko sebe važnija je od bilo kakvog formalnog znanja i dobar je pokazatelj unutrašnje motivacije za učenje.
🔹 Mogućnost odvajanja bez velikog stresa
Dete se, naravno, vezuje za svoje roditelje, ali ako može da ostane sa drugom odraslom osobom (učiteljicom, pedagogom ili asistentom) i da učestvuje u aktivnosti bez previše uznemirenosti, to je znak emocionalne zrelosti, a takvo dete lakše prihvata nova pravila i brže se uklapa u školsko okruženje.
🔹 Razvijanje samostalnosti u svakodnevnim, redovnim aktivnostima
Dete koje zna da se samo obuče, obuje, spakuje svoje stvari i vodi računa o osnovnoj ličnoj higijeni, pokazuje spremnost da preuzme deo odgovornosti za sebe.
Samostalnost ne znači savršenost, već spremnost da pokušava i da zna kada treba da zatraži pomoć.
🔹 Mogućnost obraćanja pažnje i zadržavanja koncentracije bar 15 minuta
U školskom okruženju dete će učiti kroz organizovane aktivnosti, pa je važno da može da prati zadatak do kraja, bez potrebe da stalno ustaje, gubi fokus ili skreće pažnju na druge stvari.
Iako se pažnja razvija postepeno, dete koje je već u stanju da se posveti jednoj aktivnosti određeni vremenski period, spremno je za rad u učionici. Pažnja i koncentracija predstavljaju važne veštine za usvajanje školskog gradiva.
🔹 Uspostavljanje kontakta sa drugima i poznavanje osnovnih pravila ponašanja
Dete koje ume da se dogovori sa vršnjacima, čeka red, deli igračke ili kaže kada mu nešto smeta, pokazuje socijalne veštine važne za boravak u učionici.
Škola nije samo mesto za znanje, već i mesto gde učimo kako da budemo deo zajednice.
🔹 Razlikovanje osnovnih oblika, boja i prepoznavanje bar nekih brojeva i slova
Ovo nisu uslovi da dete krene u školu, ali ukazuju na to da ima osnovu za dalje učenje.
Ako se dete već susrelo sa slovima i brojevima kroz igru, pesmice ili crteže, to će mu pomoći da se u školi oseća sigurnije i sposobnije.
🎯 Šta roditelj može da uradi?
Najvažnije je da se dete ne poredi sa drugima. Svako dete ima svoj ritam razvoja.
Sa detetom treba razgovarati, igrati se, uključivati ga u svakodnevne aktivnosti i pokazivati poverenje u njegove sposobnosti.
Ako postoji dilema, nikada nije prerano (niti nepotrebno) potražiti stručno mišljenje. Kratka procena detetove spremnosti može osloboditi roditelje nepotrebne brige i pomoći im da dete krene u školu sa osmehom.
📞 Želite da proverite da li je Vaše dete spremno za školu?
Ukoliko imate bilo kakve nedoumice ili želite da dete prođe testiranje spremnosti za školu u prijatnom i podsticajnom okruženju, slobodno nas kontaktirajte.
Tu smo da Vas saslušamo, pomognemo i pružimo sve potrebne smernice.
📧 info@znamzavise.rs
📞 064/011 98 85
🌐 www.znamzavise.rs


0 komentara